سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دارویاب

 

ادویل:

درد از جمله حالاتی ست که به هر دلیل از جمله آسیب به بدن و یا بیماری در بدن ایجاد می شود و احساس ناخوشایند و بی قراری در فرد ایجاد می کند و او را ترغیب می کند که هر چه سریع تر به دنبال راه حلی باشد تا درد را کاهش داد و یا از بین ببرد که معمولا درد، دارای چهار حالت حاد و مزمن و سطحی و عمقی می باشد.

درد حاد به دردهای اطلاق می شود که به صورت ناگهانی و در لحظه برای شما رخ می دهد مانند ضربه خورن و یا شکست استخوان.اما درد مزمن، دردهایی هستند که بیشتر از 6 ماه طول می کشند  و در یک عضو مشخص درد وجود دارد و شدت آن ممکن است کم و زیاد شود و یا در یک سطح باقی بماند.درد سطحی مانند گزیدگی و سایر مشکلات که به صورت سطحی و معمولا در پوست است رخ می دهد و درد عمیق به ویژه به دردهای شکمی اطلاق می شود.

همچنین در کودکان تب های بالا می تواند نگران کننده باشد و نیاز است که این تب کنترل شود تا کودک دچار تشنج و آسیب های مغزی نشود برای تمامی این موراد ما خیلی سریع به داروهای مسکن و تب بر روی می آوریم که شاید از میان تمامی این موارد استامینوفن شناخته تر شده و پر استفاده تر باشد.همچنین داروهای دیگری نیز هستند که به صورت تخصصی بر روی دردها و التهابات  بدن ما تاثیر می گذارند و می توانند برای ما نجات بخش نیز باشد.در ادامه با مسکن و انواع آن و مکانیزم تاثیر آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

 

مسکن ادویل

مسکن

مسکن ها از جمله داروهای پر استفاده هستند که برای کاهش و کنترل درد و التهابات و  در بدن به کار می روند و از این جهت که تهیه آن بدون نسخه از داروخانه امکان پذیر است پس بیشترین دسته خرید را به خود اختصاص می دهد و در خانه هر کدام از ما چندین نوع آن دیده می شود. برخی از این داروهای مسکن می تواند حالت درمان کننده و نگه دارنده داشته باشد  و برخی دیگر می توان در دردهای بسیار شدید مورد استفاده قرار گیرد که با دوز مشخص و در زمان محدود تنها با دستور پزشک مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین از این دارو برای کاهش تب نیز استفاده می شود.عملکرد این قرص به این صورت است که بر روی گیرنده های درد تاثیر می گذارد و مانع از انتقال درد توسط گیرنده ها به نخاع و در نهایت مغز می شود.

دسته بندی داروهای مسکن:

دارو مسکن را می توان به چند دسته بندی مختلف از نظر کاربرد و تاثیر تقسیم نمود.

مسکن ساده مانند استامینوفن و یا با نام علمی پاراستامول یا  داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDS)

اپیدها و یا داروهای مخدر مانند مورفین و ترامادول و متادون برای دردهای بسیار شدید مورد استفاده قرار میگیرد همچنین دردهای مزمن و افرادی که جراحی های سنگین داشته  اند.

اشکال دارویی مختلفی در میان مسکن ها وجود دارد مانند: قرص، تزریقی، شربت، شیاف، چسب های ضد درد که با توجه به حال بیمار می توان نوع مناسب را مشخص نمود اما نوع پرکاربرد آن قرص می باشد که مصرفی ساده تر و سریع تر دارد و برای کودکان نیز بیشتر به شکل شربت و شیاف مورد استفاده قرار می گیرد.

مسکن بیشترین دسته از داروهای مسکنی که به طور روزانه استفاده می کنیم شامل داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی یا همان NSAIDS ها می باشند.این داروها که شامل: دیکلوفناک، بروفن، استامینوفن، ایبوپروفن، ناپروکسن، آسپیرین، پیروکسیکام، کتوبروفن، ژلوفن و متوکاربامول و ادویل می باشد.

استامینوفن دارای سه نوع مختلف می باشد که شامل نوع ساده، کدئین دار و کافئین دار می باشد.معمولا نوع کدئین دار بدون تجویز پزشک نباید چندان مورد استفاده قرار گیرد زیرا باعث اعتیاد به این دارو می شود و همچنین دیگر چندان تاثیری بر روی درد شما نخواهد داشت.اما در مقابل استامینوفن کافئین دار که بیشتر با نام نوافن در میان افراد شناخته شده است می تواند بسیار عالی باشد خصوصا در درمان سردردها که وجود کافئین می تواند سردرد را به سرعت تسکین دهد زیرا سرعت جریان خون در مغزا را افزایش می دهد و جذب استامینوفن را نیز تسریع می بخشد و فرد را به دلیل داشتن کافئین سرحال و شاداب کند.

پس از استامینوفن نوبت به آسپرین می رسد که داروی مسکنی پرکاربرد برای تسکین دردهای خفیف مانند سردردهای کم و همچنین دندان درد و دردهای عادت ماهیانه کاربرد دارد  و عمده کاربرد آن برای بیماران قلبی آشنا می باشد رقیق کردن خون و جلوگیری از ایجاد لخته خون در بیمارانی که مشکوک به حمله قلبی و سکته های مغزی هستند، می باشد.

ژلوفن و بروفن و ادویل در ادامه این دسته داروها قرار دارند.این داروها به طور مستقیم از دستگاه گوارش جذب می شود و برای افرادی که زخم معده دارند و مشکلات گوارشی چندان گزینه مناسبی نیست.اما ژلوفن عوارض گوارشی کمتری دارد که دلیل آن وجود غلاف ژلاتینی  می باشد  که ماده موثر داخل این غلاف ژلاتینی قرار می گیرد  و به محض ورود به معده و مجاورت با گرما و رطوب این غلاف حل می شود و ماده موثر و دارو وارد جریان خون و بدن می شود.

از مسکن هایی که به طور تخصصی در درمان دردهای عضلانی و گرفتگی های عضلات کاربرد دارد متوکابامول و ناپروکسن می باشد که بیشتر برای دردهای عضلانی در کمر بوده و باعث تسکین می شود.

 

مسکن درد

قرص ادویل چیست؟
قرص ادویل یک داروی مسکن می باشد که به ضد التهاب غیر استروئیدی نیز مشهور هست که در واقع همان ایبوپروفن  می باشد اما به صورت ژله ای که بیشتر برای افرادی که دچار مشکلات و بیماری های گوارشی و معده هستند مورد استفاده قرار می گیرد تا وضعیت بیماری گوارشی را تشدید نکند.

این قرص در دردهای نسبتا شدید مورد استفاده قرار می گیرد که شکل آن به صورت کپسول های ژله ای و تقریبا مشابه ژلوفن  می باشد.همچنین دارای اشکال مصرفی مختلف دیگری نیز می باشد اما به طور معمول شکل قرص آن رایج می باشد.

قرص ادویل در چه مواقعی استفاده می شود؟

این داروی مسکن در دردها و همچنین التهابات مورد استفاده قرار می گیرد.از جمله سردردهای میگرنی، دردهای مفصلی و آرتریت، دردهای فک و دندان، تسکین آسیب های ورزشی و کشیدگی های تاندون، دردهای قاعدگی و غیره.

قرص ادویل داروی مسکن میگرن:

از جمله بهترین داروهای مسکن و تاثیر گذار در جهت کاهش دردهای میگرن در دنیا میتوان به قرصهای ادویل اشاره کرد.

تفاوت ژلوفن و ادویل:

پایه این دو دارو یکی بوده و در واقع چندان تفاوت ساختاری از نظر علمی و داروشناسی ندارد اما با توجه به اینکه افراد در کدام قسمت از دستگاه گوارش دچار مشکل هستند نوع قرص مشخص می شود  ژلوفن در روده باز می شود و این مورد برای افرادی که زخم معده و اثنی عشر دارند می تواند عالی باشد و ادویل در معده، که این دارو برای افرادی که مشکل روده ای دارند عالی و مناسب است.

موارد منع مصرف ادویل

در سالمندان با توجه به بیماری هایی زمینه ای مانند: آسم و حمله قلبی و فشار خون و مشکلات کلیوی و گوارشی نباید به صورت طولانی مدت مورد استفاده قرار بیگیرد.بهتر است همیشه این نوع مسکن را با معده پر مصرف نمایید.

در ادامه این قصد داریم به شما قرص ادویل را پیشنهاد دهیم که ساخت کشور آمریکا می باشد و می تواند تاثیر بسیار عالی داشته باشد و تسکین درد را خیلی سریع برای شما ایجاد کند و تاثیر آن مدت زمان بیشتری در بدن شما باقی بماند.